מיתוג אירועים

מדריך למיתוג אירועים

 

מה זה מיתוג אירועים, ומה ניתן ליצור ולאפשר דרכו, לאחר שהתבייתנו על מה שאנחנו רוצים לדייק ולהביא לעולם? להלן מדריך למיתוג אירועים מעמיק.

 

מה ילמדו אתכם הזמנות לחתונה בהיבט של מיתוג אירועים?

מה הסיפור של מיתוג אירועים? האם צריך להיות מארגן אירועים? או מנהל שיווק כדי לדעת איך עושים את זה? קודם, נבין מה המשמעות של מיתוג. ישנן הרבה דרכים להגדיר אותו, ואם נשאיל צרכנים – סביר שהם יגידו שמותג זה שם. אך מה הם מרגישים, כשהם חושבים על מותג מסוים? אם נחשוב על אוסם, ועל טורנדו – האם תהיה לנו אותה תחושה, אותו רושם? אם אוסם יתחילו ליצור מזגנים, האם נייחס להם את אותה רמת איכות שאנחנו מצפים מהבמבה שלנו? מה זה אומר לנו, על הדרך בה אנחנו תופשים מותגים?

 

הדרכים להאדרת מותג, פליירים או פולדרים

מותג זו הבטחה. זה מה שהיצרן, או העסק אומר – בנוגע למה שהוא מציע. זה מה שהוא מבטיח, הרמה שהוא שואף לקיים. הביטוי “החיצוני” של זה, הוא באמצעות סמלים וצבעים, ואז יש לנו לוגואים, פליירים, כרטיסי ביקור, מזכרות לחתונה – ומה לא. הדפסות יוכיחו לכם כי זה קודם כל מתחיל בהבטחה, והבטחה – היא כוונה. כוונה, שמתכוונים להגשים. אפשר שלמישהו תהיה כוונה להביא לשלום עולמי, ולמישהו אחר תהיה כוונה לתת לכל ילד באפריקה מחשב נייד – כדי לאפשר חינוך נגיש לכל. כוונה יכולה להיות משהו קונקרטי כמו “מחשב לכל ילד”, או מעמיק ופשוט כמו “אחדות והארה”, ויותר ריאלי – הזמנה לחינה.

מיתוג אירועים

מה רוצים להביא לעולם?

על כן, כשניגשים למיתוג אירועים, בודקים קודם כל – מה זה הדבר שאנחנו רוצים להביא לעולם, שאנחנו רוצים להבטיח – שהוא נמצא בכוונות שלנו? כאשר אנחנו מיישרים את עצמנו עם כוונות הלב, אנחנו יודעים מה נכון, מה להציג, מה להביא. לא סתם, הרבה מהאירועים מתיישרים לפי מוטיב מסוים, כמו למשל פתקי הושבה, שיש להם נוכחות ומשמעות רבה באירועים. האם נלך על מוטיב “מלכותי”, מוטיב של “נסיכות”, מוטיב של “טרזן”, וכיוצא בזה. שזו דוגמה חביבה להבעת כוונה, או הבטחה כלפי “הלקוחות”, שבמקרה זה הם האורחים באירוע, מבקריו.

ועם זאת, אפשר להעמיק, ולראות. האם מאחורי “טרזן”, יש בעצם הבעה של עוצמה וחיבור לטבע? האם מאחורי “מלכות”, יש הבעה של סמכות, חיבור לממלכה, לקיחת אחריות, בשלות, וכיוצא בזה? מה הדבר שאנחנו רוצים להביע? זה קל, לקחת רעיון, כמו “מלכות”, ולהחליט שכל הפולדרים, הדפסת פוסטרים, הפליירים, כרטיסי הביקור, הזמנות לבת מצווה, הזמנות לבר מצווה וכיוצא בזה – יהיו בצבע אדום, ארגמן וזהב – ומחומרים איכותיים במיוחד, וכל הריהוט יהיה יוקרתי, וכל השוקולדים פרלינים זהובים, וכיוצא בזה.

אך אם מבינים שאנחנו למעשה מתכוונים לסמל עצמאות, אחראיות, איזון פנימי – לפתע נפתח לנו מרחב של אפשרויות מיתוג חדשות, דרכים יצירתיות להביע את הכוונה שלנו – שהן רחבות יותר מן הדימוי שיש לנו בראש, ל-“מלך”. על כן, השלב הראשון, לפני שבכלל מדברים עם בית דפוס, על הדפסות של פוסטרים, הדפסות מעטפות, הדפסת תמונות, או לחלופין הדפסת כרטיסי ביקור (וכל דבר אחר שפרי פרינט יכולה לעזור איתו) – הוא להבין את הכיוון, שהוא כמובן נובע מן הכוונה.

 

הגדרת יעדים של הזמנה ליום הולדת

מתוך כך שהבנו את הכיוון, או הכוונה – אפשר להגדיר יעדים. מה המטרה בתכנון היום הולדת? מה אנחנו מתכננים להגשים? האם חיבור בין לקוחות עסקיים? בין שותפים פוטנציאליים? יתרה מכך, האם יש צוות שחשוב להרכיב לטובת האירוע, כמו דוברים, מנהלי אירוע, הוואי ובידור, פרסום, ספונסרים, מתנדבים, וכיוצא בזה?

ואם קובעים תאריך, האם זה זמן שאנשים יכולים להגיע? האם זה יוצא בזמן שבמקרה חל בו חג, או יום ייחודי אחר? כמה זמן יש לארגון האירוע? האם זה אירוע קבוע או ייחודי וספונטני? ואף בחירת בית דפוס.

 

ההזמנות והפריטים הן תוצר של ביטוי המסר באירוע, ומחייבים מציאת הטוב ביותר, כמו פרי פרינט

כך או כך, הכל מתנקז לכדי מיתוג האירוע, בהתאם לכתוב בתוך מדריך למיתוג אירועים. מה הכוונה, מה הרוח החיה – מה אנחנו אומרים כדרך האירוע? אם מדובר בחתונה, ואנחנו רוצים לתת מזכרות מהחתונה, או פתקי הושבה – ובין אם מדובר במיתוג בהיבט של הזמנות לבת מצווה, הזמנות לבר מצווה, הזמנות לחינה, הזמנות לחתונה, הזמנות לברית מילה, הזמנות ליום הולדת, וכמובן הדפסת מעטפות – וכיוצא בזה. ושלל דברים שבית דפוס יכול לעזור לנו לייצר; מה שחשוב, זה לדעת את הכוונה, שתכתיב את ההתנהלות שלנו, בבואנו לייצר את כל הפריטים הללו, שיהיו ממותגים במסר שאנחנו רוצים להעביר.

כך או כך, הקונספט הארגוני שייוולד מהכוונה, יכול לאפשר חלוקה הן של כל סוגי ההזמנות שציינו, לרבות הזמנות לברית, והן של מגנטי תזכורת, מדבקות, תפריטים וכיוצא בזה.

זו דוגמה להזמנה לחתונה מדגם 01GL,  המציגה עץ ושמיים – ואם הכוונה היא להראות חיבור בין אדמה לשמיים, או פשוט אהבה וחיבור לטבע – הרי זה יכול להתאים לעיצוב המיתוגי. דוגמא אחת מני רבות – בעוד שניתן לעבוד עם בית הדפוס באופן אישי, על הזמנה כזו או אחרת, ושלל פריטים מממותגים המיוחסים לאירוע.

שיתוף